fbpx Skip to Content

L.R. Baggs Para Acoustic DI 5 Band EQ / Direct Box

1,274

אם יש משהו שיש לנו (הגיטריסטים) נטייה להתפשר עליו בהופעות זה סאונד של אקוסטית מוגברת. פיקאפי הפיאזו והפראמפים המובנים עושים לרוב עבודה טובה בלאפשר לנו להוציא סיגנל נקי ללא פידבקים לסאונדמן אבל הם לא מוצאים סאונד ״מייצג״ ונאמן לאיך שהאקוסטית שלנו נשמעת באמת. לכן – חברת L.R Baggs (הידועה והפופולרית בתחום של הגברת כלים אקוסטיים) הוציאה את ה-Para Acoustic D.I.

קיים במלאי

  • שליטה נפרדת לגיין בכניסה ולווליום ביציאה
  • מעגל איקיו 5 בנדים עוצמתי
  • FX Loop המאפשר להוסיף אפקטים נוספים לסיגנל
  • כפתור המאפשר להפוך פאזה
  • עובד על בטריית 9V או על מתח פאנטום

מידע נוסף

ה-Para Acoustic D.I הוא בעצם קופסת D.I באיכות אולפנית עם כמה תוספות חשובות שהופכות אותו להיות שימושי בהרבה ומאפשרות לכם שליטה על הסאונד שלכם.

התוספת הראשונה והחשובה ביותר זה מעגל EQ עם 5 בנדים. המעגל הוא סופר עוצמתי ומותאם במיוחד לגיטרה אקוסטית – הוא מאפשר לכם להתאים את הסאונד של הגיטרה והפיקאפ שבה ומערכת ה-P.A אליה אתם מתחברים. בשני התחומים הבעייתיים (ה-Low Mid וה-Mid) ביותר הוסיפו גם את האפשרות לדייק את התדר עליו אתם רוצים להשפיע.

דבר נוסף שהופך את ה-D.I ליותר כיפי זה ה-FX Loop שמאפשר בעזרת כבל Y בחיבור TRS להוסיף לצ׳יין שלכם פדאלים ואפקטים נוספים. מבחינת מיקום בסיגנל – ה-Send שולח ישר אחרי ההגברה של מעגל ה-Class A שיש בכניסה (לפני האיקיו וכל שאר הירקות) כדי להוציא סיגנל לא מאוזן בעוצמה שנועדה לעבודה עם אפקטים. אם תשתמשו בכבל מונו סטנדרטי – תוכלו להשתמש ביציאה כיציאה לא מאוזנת נפרדת לטיונר, פדאל ווליום, קומפרסור וכ׳ו.

מעבר לכך – L.R Baggs הוסיפו בערך כל דבר שיהפוך את הקופסה לקלה יותר לשימוש – אופציה לעבוד על מתח פאנטום או עם בטריית 9V (ברגע שמתנתק פאנטום הקופסה יודעת לעבור לבטרייה) עם נורות LED שנותנות אינדיקציה, כפתור היפוך פאזה, יציאת 1/4״ ו-XLR שיכולות לעבוד במקביל אחת לשנייה (מה שמאפשר לשחק עם הסיגנל בצורה יצירתית), שליטה נפרדת לגיין בכניסה ולווליום ביציאה… בגדול – כל מה שצריך.

שליטה

– Gain: נמצא בחלק התחתון של הפדאל ומאפשר לקבוע את עוצמת ההגברה בכניסה למעגל. חשוב לכוון ולהתאים את הגיין כי המעגל מגיב שונה בהתאם לסוג הפיקאפ שיש לכם (אקטיבי/פסיבי) והעוצמה שהוא מוציא. כדי למצוא את ה-Sweet Spot מומלץ לנגן ״חזק״ ולהגביר עד שאתם מקבלים קצת דיסטורשן, להחליש שוב עד שהסיגנל מתנקה חזרה ולהשאיר את זה שם. 
– Volume: שליטה על עוצמת הסיגנל ביציאה מהקופסה. ה-Para D.I מוציא סיגנל איכותי ונקי במיוחד – לכן מומלץ להגביר לעוצמה הגבוהה ביותר שלא גורמת ל-P.A או למיקסר להכנס לדיסטורשן. 
מעגל EQ

– Low: מכוון ל-85hz שזה תדר שמורגש באותה מידה שהוא נשמע. ניתן להגביר או לחתוך בתדר הזה לשליטה על הנמוכים. 
– Notch: פילטר שנע בין 98hz-247hz שנועד בעיקר לטפל בבעיות פידבק שנוצרות מתדרים ב-Low Mid. ה- Tune Knob העליון מסומן לפי תווים של מייתרים ספציפיים בגיטרה כדי לעזור לכם לכוון את הפילטר לתדר שבו אתם מקבלים את הפידבק. במידה ואין פידבק – הפילטר מתפקד כמו כל פילטר רגיל באיקיו ומאפשר למתן את האזור תדרים ה״קופסתי״ וה-“Boomy” של הגיטרה. 
– A\G\B\D: מאפשר לדייק את התדר שבו ה-Notch משפיע. נסו להגביר את ה-Notch ולאט לאט להזיז את ה-Tune Knob עד שאתם מגיעים לאזור שבו הפידבק מתגבר בצורה מורגשת. ברגע שמצאתם – הנמיכו חזרה את ה-Notch עד למצב שבו כבר אין פידבק. 
– Mid: מאפשר להגביר או לחתוך את תדרי האמצע שהם התדרים החשובים ביותר בגיטרה – לכן הוסיפו גם לבנד הזה Tune Knob משלו
– Tune Knob: משפיע על תדר ה-Mid עליו תרצו להשפיע – מ-400hz עד 1.6khz. תוכלו לבחור אם אתם רוצים לעבות קצת את הסאונד בטווח היותר נמוך או להיפתר מהמידריינג׳ הכואב שהרבה פיקאפי פיאזו נוטים לייצר. 
– Pres: שליטה על אזור ה-5khz. מאפשר להתאים את הסיגנל למערכת ה-P.A בצורה טובה –  אם אתם מרגישים שהסאונד ״כואב״ תוכלו לחתוך ואם הוא קצת ״מת״ תוכלו להגבירץ 
– Treb: שליטה על אזור ה-10khz. מאפשר להוסיף ״אווריריות״ וטופ אנד לסיגנל. 

פרטים טכניים

  • יציאת 1/4״ או XLR. 
  • FX Loop עם כניסת TRS.
  • כפתור להיפוך פאזה.
  • יכול לעבוד על בטריית 9V או עם מתח פאנטום.
בחזרה למעלה
דילוג לתוכן